Z cirkevnej výučby alternatívna
Región
OPOJ – Vyučovanie na Základnej škole v Opoji sa zmenilo o sto percent. Pôvodnú cirkevnú metodiku dnes nahradila alternatívna výučba s prvkami daltonskej metódy.
Ak deti splnia zadanú úlohu výborne, dostanú daltonskú odmenu, napríklad takéto bludisko. "Veľmi sa naň tešia a zároveň si precvičujú ďalšie vedomosti," hovorí riaditeľka školy Dana Šlegerová. Foto: Darina Kvetanová
Priniesla ju sem nová riaditeľka Dana Šlegerová, ktorá na školu nastúpila v auguste. „Daltonská metóda je o samostatnosti dieťaťa. To, čo sa žiaci naučia, vedia samy aj využiť,“ hovorí. Pätnásť opojských školákov sa učí podľa osnov ako v iných školách. Riaditeľka však tvrdí, že vďaka alternatívnym technikám za 45 minút naučí deti trikrát toľko. „Najskôr sa oboznámime s učivom, potom pracujú samostatne. Ak splnia úlohy dobre, dostanú odmenu, na ktorú sa tešia a zároveň ňou precvičujú ďalšie vedomosti.“
Nová forma má deťom ukázať, ako sa orientovať v dnešnej rýchlej dobe, ako zvládnuť situáciu a nezostať v strese. „Deti si navzájom pomáhajú. V kolektíve sa naučia viac pri mentorskom prístupe učiteľa. Ak niečo nevedia, samy idú do knižnice alebo si to nájdu na internete,“ opisuje postupy Dana Šlegerová.
Deti si na daltonskú metódu zvykli pomerne rýchlo. Niektoré požadujú odmenu aj od rodičov. Foto: Darina Kvetanová
Práve táto zmena by podľa nej mohla do školy prilákať viac Opojčanov. Mnohí rodičia totiž uprednostňujú školy v susednom Majcichove a Trnave. „Je na rozhodnutí každého, akú školu si zvolí, mali by sa však najskôr na vlastné oči presvedčiť, ako škola funguje, a nedať len na povery,“ myslí si riaditeľka.
13. 01. 2011 09:57